Gör din marknadsföring av dansskolan rätt

Marknadsför din dansskola, ditt nya koncept eller danskurs på rätt sätt. Det gör att fler får upp ögonen och att du kan få en kundbas.

danskursNär du startat en dansskola eller bara har ett nytt danskoncept på gång, med nya danslärare och en helt ny danskurs – då kan det vara bra att också marknadsföra detta. Det kan du göra med en skylt från till exempel Skyltab. Med en affisch, en banderoll, en rollup eller en vanlig gatupratare kan det budskap du vill få fram, synas så mycket bättre.

Några som passar på att marknadsföra en ny form av simskola är bland annat Rosenlundsbadet, som det går att läsa om här i en artikel i Jnytt:

Rosenlundsbadet testar den nya formen där barn i förskoleåldern bjuds in för att öva vattenvana tillsammans med en medföljande vuxen under höstlovet. Satsningen är möjlig tack vare statliga medel för gratis simskola.

Trött på reklam – vill ha mer kreativ marknadsföring istället

Samtidigt går det att läsa i Resumé om hur 83 procent av svenskarna faktiskt är rätt så likgiltiga inför reklam, eller till och med negativt inställda. Det visar en ny undersökning gjord av Sveriges Annonsörer. Men samtidigt visar forskning att kreativa reklamer är elva gånger mer effektiva för att ta marknadsandelar, än de som inte har blivit belönade för sin kreativitet. Med andra ord behöver en jobba för att nå sin mottagare och skapa ett värde, förstå konsumenten och hjälpa denna att få en bättre vardag.

Några som har tagit strid mot viss sorts reklam, är fotbollsmagasinet Offside. De valde att avsluta alla samarbeten med spelbolag och har från och med förra nuret tagit bort all reklam från spelaktörer i sin tidning samt på nätet och i poddsändningar. Även om det är en större ekonomisk förlust är det en etisk vinst, menar man. Mer om detta i Dagens Nyheter.